İNSAN VE KARAYILAN

Bir adam yolda yürürken kara bir yılan görmüş. “Yılanlar kötü hayvanlardır. Onu öldürmekle hem kendime hem de diğer insanlara iyilik etmiş olacağım” demiş. Yakaladığı gibi bir çuvala koymuş. Suçlu olup olmadığına bakmadan öldürecekmiş. Yinede haklı olduğunu göstermek için yılana şöyle demiş; “sen kötü birisin, dişlerinle bana zarar vereceksin, iyilik nedir bilmezsin. Bu nedenle öldüreceğim seni.” Yılan karşılık vermiş. “Ama” demiş “eğer her kötü öldürülseydi dünyada kimse kalmazdı herhalde. Beni suçlu olduğum için değil kendi çıkarların ve keyfin için öldürüyorsun. Ama şunu söyleyeyim asıl iyilikbilmezler insanlardır.”

Bu sözler üzerine adam duraklamış. “Düşüncen saçma kimin iyilikbilmez olduğuna ancak ben karar veririm” demiş. “Ama yinede başkalarına soralım.” “Peki” demiş yılan. Yakınlarındaki bir ineğe sormuşlar. İnek şaşırmış… “Tabi ki” demiş. “Karayılan haklı ben etimle sütümle beslerim insanları. Sayemde sağlıklı olurlar. Kendi ihtiyaçları için istedikleri gibi kullanırlar beni. Ancak artık yaşlandığım için kimse dönüp yüzüme bile bakmıyor. Otlanmaya gidemiyorum bana bir tutam ot getirmiyorlar. Efendim yılan olsaydı bana böyle davranmazdı iyiliklerimden anlardı.”

Adam gülmüş ineğe, “saçma” demiş “aklını kaçırmış olmalı bakalım şu öküz ne diyecek ona inanalım.” “Peki” demiş yılan. Bu sefer öküze sormuşlar. Öküz anlatmaya başlamış. “Ömür boyu hizmet ettim insanlara en ağır işlerde beni çalıştırdılar. Çok eziyet çektim. Her yıl çifte koştular, toprağı sürdüm… Sonunda bana az yemek verdiler bol sopa…” Adam söze girmiş; “tamam” demiş. “Bu kadar sıkıcı konuşma yeter. Beni kızdırmak için söylüyorsun bunları.” Bir ağaca gitmişler sonra. Ağacın derdi hepsininkinden büyükmüş. Yana yakıla anlatmaya başlamış. “Sıcakta soğukta, yağmurda rüzgarda, en büyük dostları ben oldum. Ana oldum açtım kollarımı, onları korudum. Benim güzelliğim süsledi bütün bahçeleri tarlaları. Sadece güzelliğim mi? Meyve yüklü dallarımla yaşam kaynakları oldum onların. Karşılığında ne gördüm? Balta darbeleri… sadece budasalar yetmez miydi? Bu yanıtta adamın hoşuna gitmemiş. Ben öyle iyiymişim ki bütün bu saçma sapan sözleri dinlemişim demiş. Çuvaldaki yılanı bir çırpıda öldürmüş.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keloğlan ile Cinler Padişahı

Keloğlan ile Ali Cengiz Oyunları

Keloğlan ile Kokulu Çiçek