GELİNCİK İLE FARE

Yarasa uçan faredir derlermiş. Gerçektende öyledir. Görünüşüyle kanatlı bir fareye benzemektedir. Ağaç dallarında nerede olsa tepe üstü uyur.
Yine bir gün tepesi üstü uyurken pat diye gelinciğin yuvasına düşüvermiş. Gelinciklerin en büyük düşmanlarından biri farelerdir. Gelincik saldırmış yarasaya “sen” demiş “benim en büyük düşmanımsın. Bende seni arıyordum. Şimdi ölümlerden ölüm beğen.” Yarasa, “ben sana ne yaptım ki! Sen beni düşmanın farelerle karıştırdın galiba. Ben yarasayım.” Gelincik şaşırmış, “sen fare değil misin?” diye sormuş. Yarasa, “hayır” demiş. ‘hiç kanatlı fare olur mu? Bırak beni gideyim…” Gelincik şaşkın şaşkın bırakmış yarasayı. Yarasa böylece gelincikten kurtulmuş, biraz yürüdükten sonra bu sefer kuş düşmanı bir gelincikle karşılaşmış. Gelincik “şimdi yandın” demiş. “Seni kanatlarından tutup bir lokmada yutacağım.” Yarasa yine uyanıkmış. “Senin benimle bir alıp veremediğin düşmanlığın var mı?  Ben bir fareyim kuş değilim ki!” Gelincik şöyle bir bakmış… “Doğru söylüyorsun fare kardeş kusura bakma” demiş. Böylece yarasa iki düşmanını da atlatmış.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keloğlan ile Cinler Padişahı

Keloğlan ile Ali Cengiz Oyunları

Keloğlan ile Kokulu Çiçek